Skocz do linków, Skocz do treści

„Co rok ilość internatów w Polsce wzrasta o 15%”

27 września 2008 14:21. Autor: Robert Drózd. 8 komentarzy

Okładka raportu: Przysięgam w duchu, że nigdy nie skorzystam z ich usług

Dominik Kaznowski napisał dziś o kuriozalnym raporcie, który wydały „Polskie Badania Internetu przy współpracy z InteliWISE S.A. i Interactive Advertising Bureau Polska”. Podał też link do pobrania raportu.

Powyżej zobaczyć możecie fragment okładki. Same znane marki i ładna oprawa graficzna.

A w środku niesamowite śmieci. Treść raportu robi wrażenie napisanej przez studenta w ciągu nocy. W niemal każdym zdaniu błędy gramatyczne, stylistyczne czy literówki.

Jak choćby: „Co rok ilość internatów w Polsce wzrasta o 15%”. Nie ilość tylko liczba, nie internatów, tylko internautów, a tak w ogóle to na podstawie jakich badań podano takie tempo wzrostu?

O licznych banałach i sprzecznościach pisał już Dominik. Na powyższym przykładzie, z nagłówka, który łamie kilka reguł językowych na raz dowiadujemy się, że infolinie to przeszłość. Jednocześnie trzy strony wcześniej czytamy, że 37% badanych korzysta z infolinii. Jak to pogodzić?

Dlaczego o tym napisałem?

Mam całkiem osobisty powód do napisania o tym raporcie. Otóż wczoraj otrzymałem maila z adresu newsletter@inteliwise.com z jego reklamą.

Zapoznaj się z pełną, bezpłatną wersja pierwszego w Polsce raportu o obsłudze klientów online, przygotowaną przez renomowane firmy badawcze IAB, PBI oraz firmę InteliWISE – specjalistów z zakresu obsługi online.
Żeby zamówić bezpłatną subskrybcję newslettera oraz otrzymać pełną wersje raportu kliknij w link

Nie zamawiałem newslettera Inteliwise. Nie jestem też dziennikarzem, który udostępnia swój adres celem otrzymywania informacji prasowych.

Mógłbym jednak zrozumieć intencję – wybrali kilku popularnych blogerów i wysyłają im raport. Ale takiej intencji nie było. Nie dostałem przecież raportu. Mam wejść na ich stronę, zarejestrować się na newsletter, wtedy otrzymam ową „pełną wersję”, o której pisał Dominik. Była to więc zwyczajna reklama.

Ale najlepsze jest na samym dole.

Oświadczenie:
Odpowiadając na tę wiadomość wyrażasz zgodę na otrzymywanie korespondencji o charakterze informacyjnym do czasu wyraźnego cofnięcia tejże zgody.Jednocześnie wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez InteliWISE S.A. oraz współtwórców raportu: Związek Pracodawców IAB oraz PBI Sp. z o.o.

A zatem, jeśli odpowiem na tego maila z oczywistym pytaniem, „dlaczego mi przesłaliście ten SPAM”, wyrażę też zgodę na dalsze otrzymywanie tego typu korespondencji i przekażę aż trzem podmiotom moje dane osobowe.

Odpowiadam zatem publicznie. Takie raporty i sposób ich dystrybucji uważam za żenujące i pokazujące całkowity brak profesjonalizmu w instytucjach, które zostały w nie zaangażowane.

Polskie Badania Internetu,  Inteliwise,  Interactive Advertising Bureau Polska – wstydźcie się.

A potencjalni klienci tych instytucji, niech wrócą do tytułu raportu, którego zrzut ekranowy pokazałem wyżej i zastanowią się, czy materiały za które im płacą są podobnej jakości.

Podobne artykuły:

Być może zainteresują Cię następujące artykuły:

Zapisz się na kanał RSS bloga i dołącz do ponad 1500 czytelników RSS.

Zostań fanem WebAudit na Facebooku.

Komentarze czytelników

Śledź komentarze do tego artykułu: format RSS
  1. Marcin Ekiert

    niezle chamstwo… :)
    choć przypominam sobie, jak swojego czasu broniłes nachalnego sprzedawcę odkurzacza, który zaatakowałe mnie w domu i próbował zademonstrowac sówj produkt…

  2. Robert Drózd

    Marcin, nie, nie broniłem go. Napisałem wtedy u Ciebie, że zachował się logicznie – z jego własnego punktu widzenia. :-) A że dla Ciebie to była nachalna reklama, to już inna sprawa…

  3. Chris Trynkiewicz

    Potwierdzam, amatorszczyzna. Zreszta jak i cale IAB – ze tez tyle organizacji powaznych sie pod tym podpisuje…

  4. Maciej Makuszewski

    Ciekawe ile naprawdę przybywa rocznie internatów:)

    Szok z tym raportem. Ktoś tam (gdziekolwiek to jest) potrzebuje lepszych PRowców:)

  5. Szymon Błaszczyk

    Miałem bardzo podobne odczucia po otrzymaniu maila. Trudno oceniać interncje innych ludzi – nie znamy ich, ale wrażenie jakie udało im się wywołać „sposobem dystrybucji” pozostało :/

  6. Bartłomiej Dymecki

    Proponuję odpisać do maila dołączając zapis: „Odpowiadając lub nie odpowiadająć na tego maila zgadzacie się na przekanie mi rekompensaty w wysokości [tu wpisać sumę] płatną w terminie 7 dni od odpowiedzenia lub nie odpowiedzenia” ;-)

  7. Robert Drózd

    Bartek: To może jednak dam im wybór – w przypadku odpowiedzenia wystawiam fakturę na X PLN, a w przypadku nieodpowiedzenia na Y PLN. :-)

Komentarze z innych blogów

  1. Interaktywnie.com

    […] PBI, InteliWISE oraz IAB przygotowały raport z pierwszego, przeprowadzonego w Polsce, badania jakości obsługi klienta w internecie. Jakość raportu pozostawia jednak sporo do życzenia. […]

    http://interaktywnie.com/newsy/1646-aktualizacja-raport-z-badania-obslugi-klienta-online.html

Zostaw komentarz

W komentarzu można (choć nie trzeba) używać podstawowych znaczników XHTML. Komentarze zawierające w podpisie słowa kluczowe mogą zostać potraktowane jako spam i usunięte.